Open Cbox

I LoVe YoU iBu




Ibu melahirkan kita sambil menangis kesakitan. 
Masihkah Kita menyakitkan-nya?
Masih mampukah kita tertawa melihat penderitaan-nya?
Mencaci maki-nya?
Melawan-nya?
Memukul-nya?
Mengacuhkan-nya?
Meninggalkan-nya?
Padahal Ibu tidak pernah mengeluh membersihkan kotoran kita waktu masih kecil, Memberikan NASI waktu kita bayi. Mencuci celana kotor kita, Menahan derita, Menggendong kita sendirian..

SADARILAH bahwa di Dunia ini tidak ada 1 orang pun yang mau mati demi IBU, tetapi,Beliau satu-satunya orang yang bersedia mati untuk melahirkan kita.

yaya sangat bersyukur bahwa Tuhan telah membuat yaya dapat melihat dengan mata baru, betapa bernilai dan berharganya kasih sayang yang penuh pengorbanan dari seorang ibu. 

M-is for the million things she gave me
O-means only that she's growing old
T-is for the tears she shed to save me
H-is for her heart of purest gold
E-is for her eyeswith love-light shining
R-means right and right she'll always be

ibu..yaya nak memohon maaf andai selama ni yaya sering membuat ibu marah / kecil hati dengan sikap yaya yang malas membantu ibu dalam membuat kerja rumah,tak mendengar kata2-II ibu and lain-II lgi...yaya mintak maaf sangat-II...ibu..thanks sebab selama ni ibu dah membesarkan yaya, mendidik yaya daripada yaya kecil sehingga yaya dewasa..ibu banyak membantu yaya semasa yaya ada masalah and ibu sentiasa memberi nasihat kepada yaya..cuma yaya yang selalu tak mendengar nasihat ibu...kadang-II yaya ni selalu memberontak and marah-II..dan kadang-II yaya ni terlalu manja sampai semua ye mintak tolong orang lain buatkan...lepas ni yaya dah nak sambung belajar...ibu doakan yaya berjaya ye...nasib baik dapat sambung belajar kat MELAKA je..tak lah jauh sangat...tapi nanti yaya kena berdikari sendiri..hmmm...nanti yaya mesti rindu kat ibu sangat-II...ibu...yaya nak bagitau ibu 1 je...yaya SAYANG sangat-II kat ibu..muuuuaaaahhhh...^_^

No comments :