Open Cbox

Mulakan Hidup Baru


Selamat tengahari semua.  Mesti semua tengah lunch kan?  Kenyang tak?hehehe.  Alhamdulillah kalau semua dah makan.  Mesti berselera je makan tu hehehe.  Yaya ni belum makan lagi.  Oppss, dah berapa lama yaya tak makan nasi.  Tak berselera langsung.  Semalam beli nasi pun, yaya just makan sikit.  Yaya just makan lauk je.  I don't know why.  Tapi tak apa lah, nak buat macam mana.  

Now, berbalik pada tajuk yang kat atas tu.  MULAKAN HIDUP BARU.  Why?
Okay, dengan apa yang berlaku dalam hidup yaya sejak akhir-akhir ni.  Yaya decide untuk mulakan hidup baru.  Betul kata kawan yaya.  Yaya dah cukup terluka untuk hadapi semuanya.  Yaya kena ubah tentang semuanya.  Okay, yaya cuba ubah perlahan-lahan.  Everything yaya kena ubah.  Sampai bila yaya nak diamkan diri bila orang buat macam-macam kat yaya.  Nasib baik yaya ada kawan yang sentiasa ada disisi yaya, untuk yaya cerita tentang semuanya.  Dialah yang bagi yaya semangat untuk teruskan semuanya.  Kalau tak, yaya tak tau apa jadi kat yaya.  So, yaya nak mulakan hidup baru.



p/s - Ya Allah, kau lindungilah orang-orang yang aku sayangi.  Kau tabahkanlah hati, kuatkan iman aku untuk tempuhi segala ujian daripada-Mu.  Hanya Kau yang maha mengetahui apa yang terbaik buatku.  Kau berikanlah aku kekuatan untuk aku lupakan segala yang terjadi dalam hidup aku.  Aku percaya dengan Qada dan Qadar-Mu.  Hanya Kau yang mengetahui dan memahami segala perasaanku.  Hanya Kau yang mengetahui pengakhiran kisah hidupku.  Kau permudahkanlah segala perancangan dalam hidupku.  Aku hanya mampu berdoa dan berserah segalanya kepada-Mu Ya Allah.  Aamiin

No comments :