Open Cbox

Perkahwinan?


Hai semua.  Apa khabar?  Yaya harap semua sihatlah ye.  Firstly yaya nak minta maaf sebab yaya dah lama tak update blog yaya ni sebab yaya tengah exam sekarang ni, En. Aiz pun busy dengan kerja dia.

So, hari ni yaya nak bercerita tentang perkahwinan.  Bila dah masuk alam umur 20 an ni, semua orang tengah sibuk fikir ke alam perkahwinan.  Lagi-lagi orang perempuan.  Yaya pun tak terkecuali daripada memikirkan hal perkahwinan ni.

Bila fikir tentang perkahwinan ni, banyak perkara yang bermain dalam fikiran yaya sekarang.  Bila yaya keluar dengan En. Aiz kita ni, ada juga kami bincang tentang perkahwinan.  Yaya akui yang yaya ni banyak sangat kekurangan dalam diri yaya.  Nasib baik En. Aiz ni boleh sabar bila yaya buat perangai.  Bukan apa, yaya ni suka dengki dia then suka merajuk.

Hopefully hubungan yaya dengan dia akan berkekalan.  Now, kami memang tengah dalam perancangan untuk ke step yang seterusnya.  Insyaallah, kalau dah tertulis dia adalah jodoh yaya.  Allah S.W.T. akan memudahkan segala urusan kami.  Cuma yaya harapkan doa daripada kalian semua.  

Harapan?  Yaya tak nak letak harapan terlalu tinggi.  Masing-masing pernah kecewa, dan yaya tak nak semua tu berlaku lagi.  Macam yang dia kata, yang dah lepas tu biarlah lepas, tak perlu nak ingatkan lagi.  Now, i admit that i'm happy with him.  


Insyaallah yaya akan cuba jadi yang terbaik untuk bakal imam yaya.  Yaya akan sentiasa ada disisi dia untuk sama-sama mengharungi saat susah dan senang.  Yaya akan terima segala kekurangan dan kelebihan dia.  Yaya akan terima dia seadanya dan yaya akan cuba tenangkan serta bahagiakan dia.  Insyaallah.  

No comments :