Open Cbox

Kebahagiaan

Assalamualaikum...

Kebahagiaan.  Kebahagiaan tu ada dimana-mana je.  Sebenarnya kita yang perlu cari kebahagiaan untuk diri kita sendiri.  

Apa yang pernah berlaku dalam hidup yaya, semua tu merupakan pengalaman untuk diri yaya agar bijak dalam membuat sesuatu keputusan.  Kita tak boleh bertindak melulu untuk menyelesaikan masalah.

Sebenarnya kita tak perlu nak merasa sedih apabila orang yang kita sayang pergi meninggalkan kita.  Kenapa kita perlu seksa diri kita sendiri apabila melihat orang yang kita sayang sedang berbahagia?  Walhal kebahagiaan tu ada dimana-mana.  Kita yang perlu berusaha untuk mencari kebahagiaan diri kita sendiri.  Kenapa perlu rasa pelik jika orang senang dapat pengganti setelah diri dikecewakan?  Perlu ke kita sentiasa bersedih mengenangkan kisah lalu?  Kalau macam tu memang sampai bila-bila kita tak akan peroleh kebahagiaan dalam diri kita.  Just think positive.  

Alhamdulillah, dengan apa yang pernah berlaku dalam hidup yaya sebelum ni.  Akhirnya Allah telah pertemukan yaya dengan seseorang yang sentiasa buat yaya tersenyum.  Dia sentiasa ada disisi yaya ketika yaya susah dan senang.  Sentiasa menggembirakan yaya.  Sentiasa buat yaya tersenyum.  Yaya bersyukur sangat.  Yaya cuma mampu berdoa agar kebahagiaan ini akan berkekalan.  InsyaAllah.  Ameen.

No comments :