Open Cbox

Ya Allah..Aku Jatuh Cinta

Ali : Aku baru putus cinta… tension stress…
Basri : Aku pun…kita senasiblah…
Hazri : yang korang sedih kenapa?? EX korang tu sedih ke bila clash??
Ali & Basri : entahlah… tapi siapa tak sedih… dah lama kapel…
Hazri : berapa lama dah kapel?
Ali: aku dah 4 tahun… sejak dari sekolah lagi kut….
Basri : aku tak lama sangat… setahun je… tapi aku dah jumpa parents dia..dia dah jumpa parents aku.. ingat nak tunang… tapi….ARRGGHHH!!!!
Hazri : parah betul kawan aku 2 orang ni…
Ali : 4 tahun wey..sape tak sedih…?? Aku korban masa…tenaga… memanglah kitaorang salu gadoh… boleh kata setiap hari… tapi… walaupun dah calar balar hati aku ni… still aku sayang dia sorang je…
Basri : Aku pulak… dah bawak jumpa parents dah… dah bincang nak tunang.. tapi tiba-tiba… dia cakap..dia minta maaf… sebab dah berubah hati… apa kejadahnya!! Senang je bagi alasan…

Ali & Basri terus menitiskan air mata….

Hazri : sudahlah… kau nangis untuk dia… tapi dia ada nangis untuk kau??? Pernah fikir tak?? Dia yang patut nangis..sebab kehilangan orang yang memang sayangkan dia… apa la korang ni…cinta tu perkara tak logic.. bacalah entry Cinta Ini Tiada Logika nanti kau tahulah sikit2..
Ali : senang kau cakap… kau tak pernah bercinta…
Basri : entah… kau tak pernah bercinta… apa kau tahu??!! Cakap boleh lah… rasa sendiri la bro!!
Hazri : Senang cakap… ”been there, done that, felt it”…. Paham?? Biar aku tanya korang…sejauh mana definisi cinta bagi korang??? Citer kat aku…
Ali : bagi aku… cinta tu kita kena salu care kat dia… baik dengan dia… sayangkan dia seadanya… share..care…and trust… itulah cinta… tapi… dia dah tinggalkan aku… MANA PERGI SHARE, CARE AND TRUST??!! JANJI HANYA TINGGAL JANJI!!!!!
Basri : tu je? Bagi aku… cinta tu… kena sentiasa bersama.. susah dan senang… time suka dan duka… time aku lapar dan dahaga… saling tolong menolong… tapi…. MANA DIA TIME AKU DUKA SEKARANG!!!! MANA???!!
Hazri : tu je?? Nak tahu CINTA bagi aku??

Ali & Basri berpandangan dan mengangguk..

Hazri : Cinta tu..bukan hanya saling share..care..trust… bukan hanya sentiasa ada waktu suka dan duka… tapi sentiasa ada setiap masa… walaupun dia dah tak de… cinta aku kepada dia… sampai aku mampu lepaskan dia pergi… biarpun dia tak sayang, rindu dan cinta aku… aku rela dia sayang, rindu dan cinta pada orang lain… biarlah pemergian dia menjadikan hati aku retak seribu…tapi hati dia bahagia dengan pasangan baru… cinta tu kadang2 manis..kadang2 pahit… tapi tetap kita kena telan… doakan kebahagiaan dia sentiasa… itulah cinta… andai ada jodoh… tak ke mana… kan? sabarlah sahabatku…

Ali & Basri terpana…kelihatan air hangat mengalir di pipi Hazri…

Hazri : aku tahu.. aku kehilangan tulang belakangku… tapi aku tak hilang segalanya… parents..family…friends… ramai lagi perlukan kita.. jangan musnahkan diri sendiri kerana cinta manusia yang belum tahu masa depannya.. Cintai Ilahi yang sentiasa akan ada ganjarannya… InsyaAllah… tengok berapa ramai mujahidin yang keluar korbankan nyawa kerana cinta sejati mereka…iaitu cinta Ilahi…

_______________________________________________________________________


P/S - Cinta itu satu anugerah… Allah berhak untuk ambil bila-bila masa..dan Allah mampu memberinya kembali bila-bila masa… Cinta tak salah… dalam Islam sendiri… tidak diharamkan Cinta tu… sebab Cinta adalah satu perasaan semulajadi… fitrah manusia… just kena ikut cara Islam… okay?

1 comment :

Hanis said...

Jom join giveaway! 3 days to go!
http://myartcrafting.blogspot.com/2013/02/newbie-giveaway.html